سازمان ملل بالاخره عربستان را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد

خرید بک لینک
گروهی از کارشناسان سازمان ملل اعلام کرد عربستان با بمباران وحشیانه یک مراسم ترحیم در صنعای یمن، قوانین بینالمللی را نقض کرد.
به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، هیئتی از کارشناسان سازمان ملل عربستان با بمباران یک مراسم ترحیم در یمن، قوانین بین المللی را نقض کرده است.
بر اساس این گزارش، هیئتی از کارشناسان سازمان ملل به شورای امنیت اعلام کرد عربستان با بمباران یک مراسم ترحیم در یمن، قوانین بین المللی را نقض کرده است. این هیئت ناظر اعلام کرد عربستان مراسم فوق را با دو حمله هوایی هدف قرار داد.
در گزارش این هیئت آمده است این دو حمله در فاصله کمی از یکدیگر انجام شد و در حالی که برخی سرگرم کمک به قربانیان حمله نخست بودند حمله دوم به همان نقطه انجام شد و بسیاری از کسانی که در حال کمک بودند کشته شدند.
بر طبق این گزارش، در بمباران دوم شمار بسیار بیشتری غیر نظامی کشته شدند و این حملات می تواند حتی به عنوان جنایت جنگی بررسی شود.
گفته می شود، در حملۀ هوایی عربستان سعودی در روز شنبه (17 مهر) به یک مراسم تشییع جنازه در صنعا، پایتخت یمن، دستکم 144 نفر کشته و بیش از 520 نفر زخمی شدند.
عربستان سعودی از فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیسجمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله حملههای هوایی خود را به این کشور عربی فقیر آغاز کردهاست.
ائتلاف تحتِ امر عربستان سعودی در تجاوز به یمن به دفعات مدارس، بیمارستانها، مناطق مسکونی، جادهها، بازارها و اردوگاههای پناهجویان را بمباران و از تسلیحات ممنوعه همچون بمبهای خوشهای استفاده کرده است.
وبلاگ نام نیک...

ما را در سایت وبلاگ نام نیک دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 187 تاريخ: چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت: 22:48

صفحه بندی